26 Mart 2020
E-Ticaret Siteleri için e-Arşiv ve e-Fatura Zorunluluğu
19.10.2019 tarihinde yayınlanan 509 sayılı VUK Kanunu ile pek çok firma yoğun bir şekilde e dönüşüm sürecine girmeye başladı bile.
Bu tebliğ ile birlikte ticaret hayatında yer alan firmaların büyük çoğunluğu e- Fatura, e-Arşiv fatura vb. elektronik belgeleri ticaret hayatında kullanamaya başladılar. Peki e-ticaret siteleri üzerinden satış yapan firmalar için süreç ne durumda?
E-Ticaret ile Uğraşanlara e-Arşiv Fatura Zorunlu mu ?
e-Fatura ve e-Arşiv fatura mükellefi olup olmadığınız iki sene önceki yıllık cironuzun ne kadar olduğuna göre değişir. Mesela 2020 yılı Ocak ayında elektronik faturaya geçiş zorunluluğunuz, 2018 yılı cironuza göre belirlenir. 2018 yılı ciro tutarı 5 milyon lira altında olan firmalar gönüllü olarak e-Fatura ve e-Arşiv fatura kullanıcısı olabilirler. Cirosu 5 milyon TL ve üzeri olan firmaların da e-fatura ve e-arşiv fatura kullanma zorunluluğu bulunmaktadır.Tebliğde belirtilen ciro zorunluluk kapsamına giren tüm mükellefler 1 Temmuz 2020 tarihine kadar e-Arşiv faturaya geçmek zorundalar.
E-Arşiv Fatura Size Ne Gibi Faydalar Sağlayacak?
E-ticaret yapan kişilerin en fazla gerçekleştirdikleri işlemlerden biri de fatura kesme ve gönderme sürecidir. Yapılan bu işlemler ne kadar düzenli ve sistemli olursa e-ticaret yapanlar için sitelerine ayıracakları süre de bir o kadar fazla olur. Bu yüzden sistemli olmak önemlidir. Bir sipariş geldiğinde siparişi veren firma veya kişilerin bilgileri muhasebe programına kaydedilmektedir. Sonraki aşamada fatura kesme işlemi gerçekleştirilir. Hazırlanmış olan fatura ürün ile birlikte kargoya verilerek alıcıya gönderilir. Her hangi bir ulaşmama durumunda işlemlerin tekrarı gerekir. Bu yüzden maliyetler yükselmekte operasyonel süreç uzamaktadır. E-Fatura ve e-Arşiv fatura uygulamaları tüm bu işlemlerin daha hızlı olmasını sağlar. Elektronik faturalar sayesinde fatura takip ve muhafaza işlemleri çok pratik hale gelmiştir.
e-Fatura Başvurusu Yapmak Ne Kadar Zamanınızı Alır?
Mali mühür veya e imza başvurunuzu yaparak bir kaç gün içerisnde sorunsuz geçiş sağlayabilir ve hemen kullanabilirsiniz. Nasıl yapılacağı konusunda bir fikriniz yok ise, formu doldurarak sizlere dönüş yapılmasını sağlayabilir işlemleri hızla tamamlayabilirsiniz.
Bize Ulaşın
444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize taleplerinizi iletebilirsiniz.