Omnichannel (Bütüncül Kanal) Pazarlama Nedir?

Omnichannel (Bütüncül Kanal) Pazarlama Nedir?  Görsel

30 Aralık 2020

Omnichannel Pazarlama Nedir ?

Omnichannel pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz ve tutarlı olması için müşteri deneyimini iyileştirme ve bu deneyimin tüm kanallarda özenle yönetilmesi amacını taşır. Diğer bir deyişle, satın alma kararı ne zaman, nerede başlarsa başlasın; şirketinizin tüm bu süreçte kesintisiz bir kullanıcı iletişimi deneyimi sağlaması anlamına geliyor.

Bu yapıya geçmek isteyen şirketlerin stratejilerini hayata geçirebilecek bir müşteri veri tabanı, online alışveriş sitesi gibi teknik alt yapılarının hazır olması gerekir. Bütüncül kanal stratejisi müşterilerin markalar ile iletişime geçmesini kolaylaştıran, istediği her kanaldan ulaşabilmesini sağlayan bir stratejidir.

Markaya istediği kanaldan ve rahatlıkla ulaşabilen müşteri, markaya karşı bir sadakat duygusu geliştirmektedir. Bu yapıya geçmek isteyen şirketlerin stratejilerini hayata geçirebilecek bir müşteri veri tabanı, online alışveriş sitesi gibi teknik alt yapılarının hazır olması çok önemlidir. Markaya istediği kanaldan ve rahatlıkla ulaşabilen müşteri markaya karşı bir sadakat duygusu geliştirir.

Omnichannel (Bütünleşik Kanal) Pazarlama Neden Önemli?

İnsanların fikirlerini rahatça paylaşabildiği mecraların artışı ile  müşterilerin belirleyici gücü de bir hayli arttı. Bir üründen memnun kalmayan ya da bir hizmeti alırken sorun yaşayan bir müşteri markanızla ilgili yaşadığı bu kötü tecrübeyi çok kolay bir şekilde sosyal medya kanallarında duyurabiliyor ve kötü deneyimlerini siz potansiyel müşterilerinize daha ulaşamadan onları başka markalara yönlendirebiliyorlar. Ya da tam tersi; memnuniyetleri size onlarca yeni müşteri getirebiliyor.

Omnichannel Pazarlama’nın Sağladığı Avantajlar Nelerdir ?

İşlemlerden Veri Toplayabilme : Her kanalı kişiye özel yönetebilmektir. Bireysel işlemler artık geniş havuzda kaybolmayacak. Müşterilerin gerçekleştirdiği her işlem sistemi yönetmek için büyük potansiyele sahiptir. Sadık müşterilerin demografik verileri, müşterilerin belirli kalemleri satın alma olasılıklarını ve bu olasılıkların arttığı zamanları verir.

Bu işlemler için şirketinizi yönettiğiniz kendi ERP / CRM yazılımınız ile E-ticaret  programınızı entegre ederek müşterileri segmentlere ayırmanızı; kargo entegrasyonları ve canlı destek çözümleri ile müşteri memnuniyeti için çalışma yapmanızı tavsiye ediyoruz.

 

Sadece bir kaç dakikanızı ayırarak ücretsiz deneme formumuzu doldurabilir, tarafınıza özel oluşturulacak ücretsiz demo panelimizi 15 gün boyunca deneyebilirsiniz.

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER